Psí zápasy

23. listopadu 2006 v 19:58 | http://www.pejskarina.unas.cz/clanky-psi-zapasy-hysterie.html |  Zvířecí zápasy

Psí zápasy - týrání zvířat nebo projev humánnosti?

21.června 2006

Proč takové téma?

K napsání tohoto článku mne přivedli svými dle mého neadekvátními reakcemi mimo jiné i lidé používající nicky Erin, Peer, Artemis, ale i spousta dalších, kteří dokáží svou hysterickou reakcí na témata okolo zápasových psů a psích zápasů strhnout vlnu hysterie až davového šílenství.
Pokládám tedy za vhodné sdělit svůj pohled na tuto problematiku a objasnit neinformovaným, jak se věci mají.

Typy psích zápasů a pohnutky k jejich konání.

Typů psích zápasů existuje celá škála. Například povahové zkoušky třeba u středoasiatů nebo pitbulů, zápasy japonských tos, kde většinou nedochází k vážnějším zraněním, neboť psíci se spíše přetlačují, dále pak klasické psí zápasy konané kvůli sázkám a penězům.
Není cílem tohoto článku popisovat a pitvat konkrétnosti psích zápasů, takže to k jejich popisu budiž vše.
V různých typech psích zápasů dochází k různým typům zranění a tedy i nebezpečnost jednotlivých typů zápasů je naprosto odlišná. Člověk to však vše hodil do škatulky a říká tomu
nehumánní psí zápasy.

Jsou tedy psí zápasy a povahové zkoušky opravdu nehumánní?

Dle zákona jsou rozhodně zakázané a tak Vám zde pro docílení objektivity nemohu dát k dispozici žádný materiál ani link na takovýto materiál z internetu.
Abychom nalezli odpověď na tuto otázku, jestli jsou zápasy humánní či nikoliv, je třeba si ujasnit, co znamená pojem "humánní"
Dle výkladového slovníku znamená pojem "humánní" >> lidský.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Meropa Meropa | Web | 25. listopadu 2006 v 11:28 | Reagovat

to je svinstvo! i ty kohoutí!

2 Maja Maja | Web | 25. listopadu 2006 v 12:23 | Reagovat

Taky nechápu, jak to může nškoho bavit...

3 --Mikina-- --Mikina-- | E-mail | 8. února 2007 v 12:26 | Reagovat

Jsme na tom stejně!Já proti tomu taky bojuju!Napiš mi na Alíka do pošty na --Mikina-- Dík!

4 nevím nevím | E-mail | 20. února 2007 v 21:09 | Reagovat

je to fakt hnus nechápu jak to ty lidi může bavit a ještě na vsázet a platit za to cjudáci pejsci oni za to nemůžou  nikdo se jich neptá je to hnus

5 Maja Maja | E-mail | Web | 21. února 2007 v 15:02 | Reagovat

To je. Když chcou vidět krev, ať dou na box, nebo podobnou sračku, kde to dělaj lidi a dobrovolně, a netýraj kvůli tomu pejsky! :,(

6 A.P.B.T. A.P.B.T. | 27. února 2007 v 12:53 | Reagovat

Nechápu, jak tu můžete mluvit proti psím zápasům, když o nich nic nevíte!!!!! Psí zápasy podle pravidel nejsou takovej humus jak tvrdíte a pomáhá to udržet základní povahové vlastnosti psa na to na co byl šlechtěn. Nebo nechcete zakázat třeba  jezevčíkům norování a koňům dostihy? Pes má v ringu navýběr jestli chce nebo nechce bojovat. Samozřejmě se nebavím o psích zápasech, který provádí zhovadilý prasata kvůli zisku, tam opravdu psi umírají a naprosto zbytečně.

7 Maja Maja | E-mail | Web | 27. února 2007 v 20:23 | Reagovat

A co kdyby psi nechtěli? Tak by ty zápasy určitě zrušili. Už to vidím.

Ale třeba jsou i takoví, možná.

8 A.P.B.T. A.P.B.T. | 28. února 2007 v 10:25 | Reagovat

Pokud jeden pes nechce, tak prohrál a zápas je ukončen.Pravidla opravdových psích zápasů jsou velmi přísná. Dají se najít např. v knize: Pitbul, na křižovatce pravdy.

Nikdy nešlo o to nechat psa zápasit až do smrti, protože i pes který prohrál měl pro jeho majitele cenu.

9 Vlk 1553 Vlk 1553 | E-mail | 7. dubna 2007 v 15:30 | Reagovat

To je nesmysl a ptvrdí to každý zoolog a etolog. Další z blbých argumentů lidí co tvrdí že 5 štěně z vrhu musí být utracený.  Je to jen na lidech co psa učí a jak ho to učí a zase jen na člověku jestly učí psa aby se rval a tim si způsoboval zranění a bolest nebo napadal lidi. Jen majitel psa určí co je správné a co ne a musí to zvýřeti vysvětlit a naučit stejně jako dítě . Žádná přirozenost to není a pokud si myslíš že je tak ti nepatří pes do ruk.    PŘÍKLAD: Dítě bude vychováváno celí život a rvaní a zápasi , tak z něj vyroste bezcitný rváč a vrah a kdo za to může?     Gladiátoři kteří byli v Římě od dětství takto vychovávaní , nemohli nikdy být propuštěni na svobodu, nebyli schopní zařadit se do společnosti.

10 A.P.B.T. A.P.B.T. | 16. dubna 2007 v 11:10 | Reagovat

No řeknu ti frajere, že ty tomu asi opravdu rozumíš, další z přiblblejch oranářů přírody, kvůli kterejm to zvířata odnáší. Nepatříš ke stejné sortě jako S.P.C.A.? Ti když zabaví pita, oni samozřejmě poznaj, že to byl pes na zápasy, ho nechají utratit. CO TO KURVA JE ZA PŘÍSTUP??!!

Většina pitů má na výběr! Každej pes má svůj rozum a ví jestli chce bojovat nebo ne.

I ten tvůj příklad je postavenej na hlavu i rváč, kterej se rve celej život, si může říct, že už nechce a nechce cítit tu bolest!

A navíc pitbul je jako profi boxer a ne nevyrovnanej rváč. Tudíž nesmí být agresivní, ale mít jen chuť bojovat!

boxer bojuje jen v ringu - pitbull taky

boxer bojuje pokud chce - pitbull taky

boxer (ten nejlepší) nesmí být agresivní, ale musí u boje přemýšlet - pitbull taky

American pitbull terier = zápasy

Jezevčík = norování

Dostikoví koně = dostihy

Dobrman = ochrana a služba

Toto bylo pár příkladů, jaké zvíře bylo pro co šlechtěno!

Takže až o tom budeš něco vědět a shlídneš aspoň jeden LEGÁLNÍ ZÁPAS (podle pravidel, většinou Jugoslávie), tak začni kecat, do té doby mlč a běž se držet k mámě sukně.

P.S.: Přečti si Pitbull na křižovatce pravdy

P.S.S.:Jo a nesrovnávej pita s jinýma psama, to prostě nejde. Pitbull je pan pes s obrovským srdcem a pravý bojovník. Takže si nemůžež říct vlčák by určitě nechtěl bojovat, proto se to nebude líbit ani pitbullovi, TO JE PROSTĚ BLBOST a srovnávání hrušek s jablkama.

P.S.S.: Ale samozřejmě nesouhlasím s ILEGÁLNÍMA ZÁPASAMA, který už s těma starýma podle pravidel mají jen málo společného.

Ale hlavně nezbavme pitbulla GAME byla by to neuvěřitelná a hrubá chyba!

11 Andy Andy | E-mail | 17. července 2007 v 16:59 | Reagovat

Mám doma Pitbulla který potvrzuje to že pokud se rvát nechce tak nebude. Je to šílenej mazel kterej neublíží mojí fretce ani sestřenky 10měsíční holčičce. Ale když jsem šla nedavno po ulici a vylítnul na mě rotvajler tak mu dal co proto. Nikomu neublíží, pokud se někdo nesnaží ublížit mě. Miluju Pitbulli jsou to užasní psy kteří vědí a přemýšlejí otom co dělaj.

PS: Ale s psíma zápasema nesouhlasím, je jiný způsob jak se pes může vydovádět. Můj miluje tahání břemen a skok na peška. Utáhne Felicii a skočí 190cm.

12 PETA PETA | 25. prosince 2007 v 22:06 | Reagovat

A.P.B.T.: Aha tak to je vážně úžasný! Jestli to nevíš tak pojem bojové plemeno neexistuje to si všechno vymysleli lidi blbý jak ty! Mám pittbuly moc ráda a myslim že by se neměly podporovat psí zápasy i podle nějakech přísnejch pravidel! mělo by se spíše ukazovat jak umějí být tito psi hodní a mazlivý abych se jich většina lidí nebála! A navíc se psi přitom vždycky alespoň trochu zraní! Zamysli se nad tím co říkáš! Tohle je ubližování těm psům!

13 A.P.B.T. A.P.B.T. | 8. ledna 2008 v 14:19 | Reagovat

PETA: Tak děvče, pojem bojové plemeno opravdu neexistuje, ale existuje plemeno, které bylo k zápasům šlechtěno od prvopočátku, pokud to popíráš, tak je jasný, že víš o těchto psech hovno. Je to pes milej k lidem, s obrovským srdcem a snad nejlepší plemeno vůbec. Jenže pokud chceme toto plemeno mít pořád takové jako bylo, musíme ho udržovat v tom pro co bylo šlechtěno, jinak se z něj stane ubohá kopie psa (palácový silný psík) A TO NECHCEM. Já mám pita, kterého nemám k chovu, ale pro radost a vím, že takoví jaký je je jen díky předkům, kteří zápasili, jinak by to byl tuctovej pes.

Pokud seš tak razantně proti, tak se přeorientuj na AMSTAFy.

Ale je pravda, že i kdybych měl psa na zápasy, tak v ČR bych ho na fight nedal, je tu moc prasat.

P.S.: Jestly ty máš ráda pity, tak asi max. na obrázku. Nezapomeň PIT je pracovní plemeno, né domácí gaučák. Dej se na pudly!!

P.S.S.: Pitbulové jsou milí a mazliví k lidem a za to vděčíme právě zápasům. Pes který i při zápase v největší krizi zaútočil nebo se ohnal po jakémkoli člověku, byl vyřazen z chovu, tudíž opravdovej pit nezaútočí na člověka.

A ještě k tomu tvojemu ubližování psům, zákaz zkoušek norníků s liškou, je taky ubližování psům, protože pes je pak v realu v sakra velkým nebezpečí, protože nemá ponětí, jak se zachovat.

Jen doufám, že časem pochopíš o co mně jde.

14 eva eva | E-mail | 22. ledna 2009 v 20:29 | Reagovat

ja sem cetla clanek ze jeden umelec privazal psa ke zdi ten umrel hlady a on vyhlasoval ze to je umeni nejakej psychopat!!??

15 pitbull pitbull | E-mail | 11. března 2009 v 18:40 | Reagovat

musim souhlasit stim panem ,ja mam take pita jako kazdy tady ze a ma pritelkine ho tak rozmazlila ze se boji i civavi a to neni pitbul jak ma bejt ! ty to psy byli slechteni pro hon dobytka a ve volnem case se farmari bavili psimy zapasy a jsem pro aby byli povoleny legalni psi zapasy s pravidli , je to sami jako box nebo K1  tito psy to potrebuji

16 LB LB | Web | 6. října 2009 v 22:12 | Reagovat

[13]:
chceš to jen ty a tobě podobní, kteří chtějí jen zneužívat zvířata k tomu aby se pobavili stupidní zábavou,
čo bolo to bolo ... tak už nebude, slovo "tradice" je velmi nebezpečné

17 Honey Honey | 7. prosince 2009 v 14:41 | Reagovat

A.P.B.T. , Pitbull
Kašlete na to, s těmito omezenci nemá vůbec cenu se bavit. Oni mají svou pravdu a to Vám tu budou tlačit. Místo aby si stáhli na internetu dostupnou knihu Telo z Ocele a Srdce Zo Zlata a něco si o pitbulech přečetli. Pak by se na to dívali možná jinak. ALe oni radši než aby si rozšířili své obzory budou tvrdit to své ikdyž ví o dané věci evidentně kulové....

18 rebeccca rebeccca | E-mail | Web | 23. ledna 2010 v 22:15 | Reagovat

[6]:  Pls pošleš mi něco o tom?

[17]:
Jo, fakt o tom moc nevim, nevim co si myslet.

19 Staff Staff | 1. srpna 2011 v 20:04 | Reagovat

[10]: No ještě nikdy jsem neslyšel, že pes se před sám zamyslí, jestli chce bojovat...a žádnej pes není bojovník, zvířata mezi sebou pro zábavu nebojují...jen pro zábavu lidí

20 boxer boxer | 7. prosince 2011 v 16:12 | Reagovat

A.P.B.T. Ty seš takovej idiot.. Chápeš to, že to neni podle toho, že pitbull je vyšlechtěnej k lovení zvěři.. Podle toho, jak si ho člověk vychová, takovýho ho má.. Myslíš si, že když pes nechce zápasit a páníček ho pak zmlátí, bude pořád odmítat?? nechápu tvoje debilní názory... Opravdu mi to nedochází, mám boxera a když nechci , aby se rval a on chce, poslechne mě.. . Protože jsem ho tak vychovala...  Ty seš fakt debil!

21 omg tupi dementi omg tupi dementi | 7. října 2012 v 16:46 | Reagovat

A.P.B.T ma uplnou pravdu k pitovy proste zapasy patri.Zakazem psich zapasu se to plemeno akorat kazi je to to same jak zakazat chrtovy behat.navic ti psi maji fakt na vyber jestli chou bojovat nebo ne.ale vam to proste vysvetlit nejde protoze ste tupe pice si neco o tom jak to probihalo zjistete nez napisete takove hovna.navic nejlepsi bojovnici zily normalne v rodinach s detmy nebyly to zadni tyrani psi kteri musely protoze pit dokaze daleko vic z lasky nez ze strachu

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.